tisdag 3 mars 2009

Sol Rolf

Rolf är rädd för vad hans sinne konsumerar, för han är en präst som Gud aldrig betalade.

Våren har äntligen börjat smeka våra sinnen med sin ljuva prästkrage-samba. När världen äntligen har samlats är det i ekonomisk depression. Lyckligtvis drabbar den inte mig och Rolf på grund av vår senaste upptäckt. Rolf köpte en stjärna till mig på min födelsedag och efter en del efterforskningar av en vetenskapsman från Haugesund har det visat sig att universum kröker sig och blir som en spegel. Det var helt sonika solen som vår jord snurrar runt som Rolf konsumerade och vi har därmed tillgång till allt som den sänder hit.

Nu har den gyllene cirkeln återigen börjat brännmärka sitt boskap, och detta firade Rolf och jag med att dricka Sangria i Vigelandsparken och dansa runt Qvissling-statyn. Han är den enda kändisen i Norge som inte är påhittad.

Vi startade dagen med att lura revolutionens barn. Det gick bra. "Alla barnen blev lurade i en grop utom Nils-Harald, han sprang iväg" berättade Rolf med en briljant min. Jag skrattade och förstod rimmet.

Plötsligt stod allt still. Där var den. Djävulen, skinande som sångaren i Muse när han sjunger "Invincible". Äntligen skulle vi vara rika, för dagen innan hade vi sänt ut fakturor till alla i Norge att betala in för deras bruk av våra solstrålar. Snart ska hela världen taxeras.

Rolf började fyllna till och berättade för mig att han under sin tur legat med en hora från varje del av världen. "Jag har inget emot svarta kvinnor, men min penis är som vanligt folk, går bara upp när det är ljust". Jag förstod honom och tittade på klockan. Det skulle bli en lång, perfekt dag med brunbrända människor överallt.

Det var då jag insåg att solen är den rasbiologiska ärkeskurken.

Vila i frid, Charles Darwin.

Inga kommentarer: