söndag 9 september 2007

Fadder Rolf

När jag började programmet fick jag Rolf som fadder. Den gamle mannen som påstår att han var frontmannen i Jefferson Airplane. Han lärde mig i princip allt som man behöver veta. Att världen är borgarvänsterns ursäkt för onani. Att öl i små mängder kan orsaka prostatacancer. Att man inte kan fastna i Youtube och bli en martyr för nätgenerationens fantasier.

En dag när jag frågade Rolf om världen någonsin kunde bli bättre visade han mig någonting hemskt. Han gav mig linser. Såna som man har för att se bättre, men det jag såg var sanningen om människorna. Alla pekade finger åt mig. Hela tiden. Jag slängde av mig linserna och berättade för Rolf att jag hellre ser vita lögner än sanningen. Då drog han fram den. Snabeln, cylindern, den enögde ormen, banditen utan armar, ondskan. Den vars namn man helst inte nämner.

Han tog tag i den från roten och förlöste en fet sats i mitt ansikte. Sen dess har jag alltid mina linser på mig. Jag lärde mig att sanningen är bättre än snusk.

Därför borde porr förbjudas.

Inga kommentarer: