onsdag 12 september 2007

TV Rolf

Idag softade jag mest, tittade på 20 sekunders episoder av Family Guy och grät till inspelade klipp från fotbollsspelare som dör. Jag hade det helt enkelt bri.

Helt plötsligt staplar Rolf in, den gamle gubbhoran. Vi känner oss tillräckligt säkra med varandra för att säga sånt även om det fortfarande känns fel med att min bästa vän är 63 år gammal. Eller äldre...?

Rolf hade också tagit det lugnt och tittat på TV - han hade också varit inne på internet för första gången och gjort en undersökning. Han frågade mig vad jag skulle göra eller träffa om jag skulle dö imorgon. Jag kom fram till ganska dåliga svar som Dalai Lama eller Hästen Nistel Roy.

Rolfs dröm var att få lägga ett hästhuvud i Ernst Kirchsteigers säng och sätta dit Arne Hegerfors för pedofili.

Därmed blev också uttrycket Rolfning ett annat ord för: Skratta mycket åt gamla människor som får för mycket TV-tid och älskas för det.

Inga kommentarer: