lördag 8 september 2007

Vägen av Rolf

Ibland när man går till Linköpings Universitet tvingas man till en rad beslut. Oftast tar jag de säkra alternativen. Jag undviker att boka en tvätt-tid på morgonen då en galen utländsk kvinna munhugger en till döds. Jag svänger till vänster i backen för att undvika Simon Hertz-gatan. Jag stannar vid det röda stoppljuset. Jag träffar alltid en fruktansvärt snygg tjej i den mörka tunneln utan att hälsa. Jag struntar i att ta tidningen från den frysande tidningskillen, alternativt transvestiten. Jag tittar redan nu på schemat och hoppas att jag ska till det första huset. Jag går lite snabbare och till sist är jag i klassens varma famn.

Igår struntade jag i att ta den säkra vägen och jag klarade mig på grund av att jag gillrade en fälla för mig själv. Dagen innan beslutet att gå den osäkra vägen grävde jag en grop utanför dörren. Där låg jag i 7 timmar och missade hela dagen. Jag undrar om Rolf tar den säkra vägen?

Inga kommentarer: